2010-01-15

天下文章一大抄

蘋果日報 / C02 / 2010-01-14

《老友狗狗》劇名橋段似十足無綫竊取亞視07爛尾劇

無綫抄襲潮一浪接一浪,現時TVB播放馬浚偉、鄭則士和鍾嘉欣主演的劇集《老友狗狗》,竟爆出涉嫌向由袁文傑及張文慈孭飛的亞視07年爛尾劇偷橋,兩劇不止名稱相同,就連橋段也同樣描述退休公僕轉職狗隻訓練師的故事,實在巧合得離奇。無綫《老》劇被指盜版但仍收視高企,ATV眼白白睇住無綫得益,袁文傑只能嘆謂:「只怪自己唔夠爭氣。」

雖然無綫劇集屢次被指抄橋,早前《宮心計》將韓劇《大長今》及日劇《篤姬》集大成,《巴不得爸爸》也明以電影《新難兄難弟》作藍本,想不到現時播放中、由馬浚偉、鄭則士、鍾嘉欣、黃浩然及邵美琪等主演的《老友狗狗》,也再度捲入激抄行列。

原來亞視早於06年9月已籌拍同名劇《老友狗狗》,由袁文傑、張文慈和陳寶轅等演出。當時袁文傑還被安排往上水狗場接受訓練犬隻課程,又將頭髮剪短,且拍下宣傳片於同年底的節目巡禮上播放。據知當時亞視版《老》劇已有故事大綱及頭五集劇本,計劃07年推出,惜最後因財政問題作罷,還未開拍已爛尾收場。

未料無綫去年竟巧合地開拍同名劇,就連劇集內容及主角職業等也跟亞視版如孖生兄弟。無綫版描述警犬隊頭目鄭則士退休後開狗場,是名專業狗隻訓練師,飾演其女兒的鍾嘉欣開寵物診所,與以土法養狗的圍頭仔馬仔是鬥氣寃家,後來兩人為狗生情愫。至於亞視版就指袁文傑是海關關員,為替自己鋪退休後路而申請做領犬員,後來結識了寵物店東主張文慈,二人同樣為狗擦出愛火花。

無綫疑借亞視爛殼當寶,《老》劇如常獲慣性收視撐腰,上周平均收視31點(198萬觀眾)。亞視開井,遲來先上岸的無綫卻飲頭啖湯,袁文傑昨接受訪問時在電話中說:「我係拍過呢套劇嘅宣傳片,頭髮都剃短埋,仲去咗狗場上堂,結果胎死腹中,因為嗰時公司管錢嘅人唔批。」他聲稱沒看過無綫版《狗》劇:「唔想睇啦,都知乜事啦,又係公僕又係狗,成個感覺差唔多一樣。」

對於無綫明抄亞視劇名及涉倒模內容,袁文傑說:「死無對證,唔知對面點樣獲得呢套劇嘅古仔,但證明係好嘢,當年我哋冇拍到錯失機會,只怪自己唔夠爭氣。」

當時掌管亞視戲劇組的前高層楊紹鴻昨則說:「亞視喺06年係諗住開《老友狗狗》,最後冇錢冇開到。」無綫涉偷橋,楊紹鴻謂:「天下文章一大抄,但抄到咁接近,我就不願置評。我相信係一啲創作人同製作人嘅操守有問題,可能有啲創作人過咗TVB,又提過亞視有套咁嘅戲啩?但因為亞視開唔成,套劇冇版權,所以都冇辦法。」

無綫版《老》劇收視好,更顯得亞視走寶,楊紹鴻直說:「亞視走咗好多寶啦,我喺亞視年代都提出過好多戲,好似金牙大狀、宋世傑同葉問,但都係冇開到。」亞視公關部發言人昨則說:「我哋喺06年已經出咗《老友狗狗》嘅古仔,係咪偷橋就等觀眾自行評定。」

如今《老》劇收視高,主角馬仔當然風騷,他昨說:「呢次做圍頭仔喺形象上有突破,但我對收視平常心,點知咁受歡迎,反而有意外驚喜。」

雖然亞視的收視長期偏低,但多年來也有不少精采和有噱頭的節目,多次威脅以大台自居的無綫,後者更搬字過紙抄襲推出迎戰。

《成吉思汗》VS《成吉思汗》
87年亞視大張旗鼓,請來劉永遠赴內蒙拍攝劇集《成吉思汗》,無綫不甘後人,急急召來萬梓良拍《成吉思汗》,並搶在10月播映,亞視則在12月下旬才推出。

《城市追擊》VS《今日睇真D》
94年製作八卦節目《今日睇真D》,一舉成名,捧場者眾,令無綫跟風製作同類節目《城市追擊》,更選在同時段推出打肉搏戰。

《向世界出發》VS《星光伴我行》
00年亞視推出知性節目《星光伴我行》,由藝人帶觀眾以感性及知性角度走遍世界,有別於一般旅遊節目,大受歡迎,無綫03年照辦煮碗開拍《向世界出發》。

《一筆out消》VS《百萬富翁》
01年亞視從英國引入遊戲節目《百萬富翁》,收視高達39點(約250萬人觀看),無綫即購入另一同類節目《一筆out消》還擊。

《香港先生》VS《亞洲先生》
亞視98年首推出《香港男士競選》,反應熱烈,05年再辦《亞洲先生》競選,同年無綫舉辦《香港先生》應戰。

* * *

當晚,無記反擊。

* * *

東方日報 / C02 / 2010-01-15

曾勵珍着火法律追究《蘋果》

有報道無綫劇《老友狗狗》與亞視未拍攝的同名劇如出一轍,令無綫製作部總監曾勵珍非常震怒,昨午臨時開記者會澄清並採取法律行動追究,珍姐更怒斥:「砌個『竊取』罪名,講到好似做賊咁,好大傷害!」

珍姐發火非同小可!身為無綫製作部總監的曾勵珍,昨就《蘋果日報》報道無綫劇《老友狗狗》抄襲亞視未開拍但已有劇本的同名劇而怒不可遏,因涉及創作人操守問題,珍姐為正視聽,昨午率領《老》劇監製梁材遠、編審蔡婷婷等,以高姿態急急召開記招,席上則由外事部副總監曾醒明手持《蘋果日報》發言。

曾氏稱,無綫看到此篇報道後非常震怒,因有感相關說法對同事不公平,現交由法律部門去信《蘋果》跟進,曾氏續稱此報道對無綫信譽有影響,可能令廣告商有另外睇法,故需澄清,目前以「聽其言,觀其行」態度去處理。

《老》劇早於08年開拍,當時暫名《好狗出更》。會上珍姐愈講愈着火,她坦言看完報道很嬲,並已翻查資料證實該劇是○七年五月已存在,當年劇名為《好狗出更》,為編審蔡婷婷個人構思。珍姐說:「大家用心用力做,依家畀人砌成『竊取』罪名,講到好似做賊偷人嘢咁,好大傷害,我哋同傳媒關係唇齒相依,以前有類似嘢,但有娛樂成分都可以接受,但今次指控嚴重,好難啃得落,對同事好大侮辱,有冇搞錯!」問可有睇過亞視《老》劇?珍姐嬲爆說:「佢哋拍咗出嚟咩?畀個天書、橋段同故事大綱我睇吖!有(構思)點解唔拍呀?(有傳冇錢開拍?)個古仔係我哋三個腦諗出嚟嘅,(有暗示係創作人操守問題?)邊個員工吖?叫佢講個名出嚟!」

珍姐席上多次力撐同事用心創作,同場的編審蔡婷婷狀甚委屈,幾乎想哭,珍姐指蔡為無綫十多年員工,她說:「唔通十幾年前就抄呀?」委屈不堪的蔡婷婷接着說:「我○五年開始養狗,構思係想將正確養狗訊息畀觀眾,所以提議畀材叔(監製梁材遠),再開始籌備。拍狗題材好難,故搵受過訓練嘅警犬,過程唔係抄襲,係抄就係抄自己同隻狗嘅經歷,今次我覺得好侮辱,呢啲係創作人心血,不明不白負上罪名好傷害,要攞番個公道同清白!」

* * *

我有看無記即晚的記者會錄播片段,兩名疑似未斷奶的男女娛樂主播更是加多兩錢肉緊,義憤填膺地指摘有些傳媒無道德,講到好似自己間公司好有咁。

曾女士在會上曾怒斥蘋果:「你邊隻眼見到我竊取?」蘋果又係傻的,當正自己係中央,就咁話人竊取機密就得?要講證據的,就算人家劇名內容角色設定全部一樣,你都唔可以話人地抄嫁嘛。就正如林峰拿亞太區最受歡迎香港男歌手獎,你都唔可以話人地做馬個喎。你邊隻見到人地做馬先?話唔定人地係講緊亞皆老街至太子道西區呢懶醒。依家賴左野,點算呢?道歉啦。不過不用太認真,是旦得架啦。

沒有留言:

ads